کرایولیپولیز, لیپوماتیک, کویتیشن, لاغری, کرایو لیپولیز ایده آل

کرایولیپولیز, لیپوماتیک, کویتیشن, لاغری, کرایو لیپولیز ایده آل

 
نویسنده : پروانه پریسا - ساعت ٩:٠٧ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢٥ امرداد ۱۳۸٦
 


كمال طلبي بچه های باهوش را

چگونه مي توان كنترل كرد؟


    - كودكان تيزهوش دلشان مي خواهد بيشتر بدانند و چون از مسائل آگاهي بيشتري دارند، از اين رو توقعات و خواسته هايشان نيز به همان نسبت بيشتر است. آنان به علت هوش بالايشان محدوديت ها را بهتر مي پذيرند. به طور كلي بايد گفت: معمولاوالدين داراي فرزند تيزهوش در كنار آمدن با آنان دشواري زيادي ندارند. مشكل در مورد كودكاني است كه از هوش بالايي برخوردار نيستند. آنان به طور ناخودآگاه تمايل دارند كه اين نقص خودشان را با داشتن امكانات ظاهري بيشتري جبران كنند. براي نمونه از والدين خود تقاضاي لباس و كفش هاي گرانقيمت مي كنند. در حالي كه كودك باهوش به اين چيزها توجه زيادي ندارد. براي او كاركرد اشياء مهم است نه ظاهر آنها. بنابراين يك لباس براي آن اندازه جذاب نيست كه احيانا داشتن يك خودنويس ممكن است برايش جالب باشد. او رفتن به موزه را به رستوران ترجيح مي دهد و... بنابراين والدين به راحتي مي توانند با بچه هاي تيزهوش كنار بيايند.
*************************************

چه رابطه اي بين هوش و نبوغ وجود دارد ؟


    - براي داشتن نبوغ درجه حداقلي از هوش بالاضروري است و آن درجه 130 است. اما نه به اين مفهوم كه همه افراد «باهوش»، نابغه اند.
    ممكن است فردي با هوش بر 160، نابغه نباشد. بالاترين هوش بري كه در بين افراد نابغه و نام آور جهان حدس زده شده است بالاتر از 180 مي باشد و آن متعلق به شاعر و نويسنده و طبيعيدان آلماني بنام «يوهان ولفگانگ گوته» است. لئوناردو داوينچي نيز هوش بحري در حدود 140 داشته كه البته نابغه نيز بشمار مي رفته است.
    در بين هنرمندان ايراني براساس ارزيابي هاي انجام شده، هوش بر حافظ و سعدي نيز بيش از 140 تخمين زده شده است.
    در واقع هوش افراد بطور مستقيم از حدود 4 سالگي به بعد قابل سنجش است. يك متخصص با انجام پرسش ها و كارهاي عملي درمي يابد كه كودك متناسب با گروه سني خودش يادگيري و كارآيي فكري دارد يا نه. اگر سن عقلي و سن تقويمي يكي باشد در اين صورت هوش بر طبيعي است. فرمول خاصي براي اينكار وجود دارد:
    100*سن تقويمي÷سن عقلي=هوش بحر
    به اين ترتيب كودك 6 ساله اي كه قادر به انجام كارهاي يك كودك 8 ساله است. براساس فرمول بالاداراي سن عقلي 8 سال مي باشد و هوش بحرش او را در رده افراد باهوش قرار مي دهد:
    125=100*25/1=6÷8
    بعضي از محققان مي گويند: داشتن هوش بالابراي فرد مطلقا به اين معني نيست كه او در جامعه از موفقيت برخوردار باشد. آنان معتقدند كه همراه با ضريب هوشي و «هوش بحر» كه به آن «آي كيو» گفته مي شود بهره عاطفي -«اي كيو»- نيز بايد در نظر گرفته شود. منظور آنان اين است كه يك كودك يا يك فرد بزرگسال قادر باشد در برابر دشواريها مقاومت كند و با صبوري بتواند منافع آينده خودش را به منافع كوتاه مدت برتري بدهد. به عقيده محققان، كساني كه از چنين ويژگي هايي برخوردارند، در جامعه و در زندگي موفق ترند. هر چند كه ممكن است در كارهاي علمي پيشرفت زيادي نداشته باشند.


والدين براي تربيت فرزند تيزهوششان

 نياز به چه ابزاري دارند؟

مغز انسان در اثر محرك هاي محيطي رشد مي كند بنابراين هرچقدر كه پدر و مادر محيط غني تري از جهت آموزش و پرورش براي فرزندشان به وجود بياورند كودك احتمال رشد هوشي بيشتري خواهد داشت.
    براي نمونه با او حرف بزنند به سؤالات او پاسخ دهند. برايش كتاب بخوانند، او را به گردش ببرند و جانوران مختلف را به او نشان بدهند. از كودك بخواهند كه با آنها صحبت كند. راجع به مسايل عملي صحبت كنند. موسيقي كلاسيك تأثير زيادي در رشد هوشي افراد دارد تمامي اينها در پرورش استعداد اوليه كودك نقش زيادي دارد.
    خوشبختانه كشور ما از جمله كشورهايي است كه در آن به كتاب هاي كودكان توجه زيادي مي شود. در واقع حتي گروه هاي سني مختلف هم حتي براي خودشان كتاب دارند اين طبقه بندي ها كاملاعلمي است. يعني توصيه مي كنم كه والدين با توجه به طبقه بندي سني كتاب ها، آن را انتخاب كنند. اما مهم تر از هر كتابي، ارتباط با والدين و با همسالان ديگر است. پدر و مادر نبايد فرزندشان را به امان خدا و جلوي تلويزيون رها كنند. بلكه بايد با آنها گفت وشنود داشته باشند. گفت وشنود، يك ارتباط دو جانبه است كه موجب رشد بيشتر فكري مي شود. وقتي ما با كسي از نزديك صحبت مي كنيم هم چشمان ما حركت مي كند، هم گوش ما و هم ساير حواس ما در آن جا ارتباط دارند. در حالي كه ارتباط با تلويزيون يك ارتباط دو سويه است. چون فقط گوش و چشم كار مي كند. تعاملي نيست كه روي ما تأثير بگذارد يا برعكس

*********************************

               

در راستای تقویت حس کتاب خوانی  دخترم

پریسا:

مامانی بیا این کتاب رو برام بخون...تورو خدا....

مامان پروانه:

حوصله ندارم کلی کار دارم  خودت برو بخون.  ببر بده بابا بخونه برات

پریسا:

بابا یی بیا این کتاب رو بخون مامان می گه کار دارم

بابا رضا:

پریسا باز این اخبار ورزشی شروع شد تو اومدی جلوی من ..

پریسا:

اخه من چکار کنم پس...ماماننننننننننننننننننننننننننننن گوشی ات کجاست؟

مامان پروانه:

 گوشی ام رو می خوای چکار

پریسا:

تو وبابا که برام کتاب نمی خونین می خوام با گوشی ات کتاب را بخونم.

***هر کتابی را  که برای بار اول خریداری می کنیم روی گوشی موبایل مطالبش را خونده و ضبط می کنیم ..دراینصورت از دوباره خونی کتاب راحت می شویم!!!)))